А у нас «джинса» в газеті, а у Вас? ("Лови джинсу!")
- Джинса? — синонім до терміну «прихована реклама». Означає зумисну приховану рекламу або антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики й телевізійних програм тощо.
Здавалося б, уже ціла купа передвиборчої агітації: і календарики, і буклетики, і брошури, і величезні біл-борди й рекламні щити при дорогах із зображеннями «потрібного» кандидата чи «народної» партії — уже «обклали» із усіх можливих сторін, тож, навіть якби й хотілося, діватись від політики нікуди. Але й цього недостатньо – думають політичні партії та кандидати в депутати, що уже всі нігті згризли, шукаючи усілякі можливі шляхи просунутись у рейтингу народної довіри.
Відтак, на пресовій ниві зійшов непоганий урожай політичної передвиборчої «джинси». Підходячи до «прилавку» газети «Свобода», очі розбігаються від отого багатого вибору «джинсопродукції». Тут її аж на «Олів’є» вистачить: головний інгредієнт — політагітація, додамо трішки пропаганди і «чорного» піару, трішечки (анти)рекламними та «заправимо» усю цю диво-суміш хвалебними міфами про «титанічну» працю кандидатів на «благо» українського суспільства. Ось — чергова порція «джинси» готова — «смакуйте» на здоров’я та глядіть не подавіться! Справді, аж зле стає від отих «низькосортних наїдків», якими нас загодовуть-таки політики у тандемі з медійниками.
Хоч ми усі вже звикли до всебічної агітації — чуємо її, бачимо, читаємо — вражає те, що мас-медіа уже не соромляться навіть приховувати «джинсу». Зокрема, газета "Свобода" (№83 11-15 жовтня 2014 року) — це видання Тернопільської обласної ради та обласної держадміністрації, публікує замовлений матеріал відразу від декількох політичних партій – кандидатів на вибори у парламент: свободівець Олексій Кайда, кандидат від «Української народної партії» Тарас Пастух, аж двоє висунуті «Блоком Петра Порошенка» Олег Барна та Тарас Юрик, а також самовисуванець Іван Стойко. Цілковитий плюралізм політичних позицій, чи не так?
Отож, Івану Стойку (фото № 1) «Свобода» подарувала оду щодо його унікальної самобутності та важливої громадської діяльності, себто пропіарили на славу. Як і попередньому, Олексію Кайді (фото № 2) вихваляння та захоплення висловила спільнота діячів Тернопільщини – тут використали психологічний прийом - зіграли на авторитетності. Тарас Пастух (фото № 3), навпаки, воліє облити брудом владу теперішню й колишню ( 2 останні абзаци « Про владу, негідників і романтиків», « Про оновлення у владі»). Солідарно із УНПівцем, Олег Барна (фото № 5), теж піддає нищівній критиці як ВРУ, так і діючу судову й виконавчу владу. Його партійний побратим Тарас Юрик (фото № 4) ж, навпаки, висловлює подяку Президентові за його діяльність, а саме пакет реформ, не оминаючи також і свою благодійницьку діяльність у АТО.
Що ж, замаскований піар, себто «джинса» — на лице. А як же Закон України «Про рекламу», не говорячи вже про головні постулати роботи медіа? Хто такі пані Об’єктивність, Правдивість та Незалежність (незаангажованість)? Як на мене, питання риторичне…
Фото № 1
Фото № 2
Фото № 3
Фото № 4
Фото № 5
Надія Вихристюк, студентка Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, для конкурсу "Лови джинсу!"
Help us be even more cool!